Simpele Liveshow en Webinar

Naast de grotere liveproducties, voeren wij ook simpelere livestreams en webinars uit. Niet alle liveproducties hebben een heel groot team nodig. Soms is het uit handen nemen van de techniek al voldoende.

Wij leveren de techniek om beeld en geluid het internet op te krijgen.

Met simpelere webinars en liveshows is er vaak niet heel veel techniek nodig. Daarom hebben wij een compactere setup waarmee wij ook een kwalitatieve uitzending kunnen leveren. Om een idee te geven waar de beperkingen in zitten van onze compacte studio, hebben wij een overzicht gemaakt:

    • 4 apparaten aansluiten. Hoe deze aansluitingen meestal worden ingezet:
      • 2 – 3 videocamera’s
      • 1 – 2 laptops (PowerPoint en/of Video)
      • LET OP: Deze opstelling kan geen extra afkijk TV aansturen
    • De videocamera’s staan op een vaste plek, zijn onbemand en bewegen niet tijdens de uitzending.
    • Mengtafel voor geluid voor maximaal 5 microfoons (1x host, 4x tafelgasten)
    • 5x bekabelde compacte conferentie tafelmicrofoons
    • Uitzending doorgaans 0,75-1,5 uur

Tijd en kosten

 

Op basis van het overzicht is dit de tijd die wij nodig hebben voor de verschillende onderdelen van de productie:

  • Pre-productie / Voorbereiding: 2 uur
    • Eventueel doen wij een locatiescout als de offerte akkoord is voor het bepalen van de opstelling.
  • ON-SITE
    • Opbouw: 3 uur
    • Technische doorloop: 0,5 uur
    • Uitzending: 0,75-1,5 uur
    • Afbouw: 2 uur

Totaal: 9 uur (extra tijd voor opbouwen upgrades is hierin niet meegenomen)

Een livestream / webinar is mogelijk vanaf € 895,- excl. BTW. De reiskosten worden apart berekend.

Inzetbaarheid

Deze simpele webinar setup kan gekoppeld worden aan diverse uitzendplatforms. De meest gebruikte platformen die wij tegen komen zijn:

  • ZOOM / MS Teams / Webex
  • Vimeo / YouTube
  • FaceBook
  • LinkedIn (via Vimeo)
  • WebinarGeek (e.a.)

Als we de inzetbaarheid benaderen vanuit het gebruiksdoel, kan de simpele webinar setup ingezet worden voor:

  • Online vergadering / ALV
  • Webinar / Seminar (alleen zenden)
  • Online presentatie / Product Demo
  • Hybride Event
    • Interactie met publiek / online is niet mogelijk
  • Online Break-Out-Room

Belichting / Lampen

Zitten er lampen bij deze opstelling? Ja, de basissetup is met 3 lampen. Hiermee kunnen wij de meest gangbare tafel- en interviewsettingen voorzien van een degelijke belichting.

Als er meer nodig is aan belichting omdat de opstelling ingewikkelder is, hebben wij aanvullend licht beschikbaar om bij te boeken.

 

Microfoons

Hoe zit dat dan met de microfoons, hebben jullie alleen bekabelde microfoons? Nee, wij hebben ook draadloze microfoons. Voor de meeste doeleinden zijn de bedrade conferentie tafelmicrofoons prima en zelfs beter voor de kwaliteit. De tafelmicrofoons zetten wij vooral in wanneer er (veel) gewisseld moet worden tussen sprekers aan tafel.

Als jullie draadloze microfoons willen, kan deze upgrade bijgeboekt worden. Het is van belang dat het programma ruimte heeft om de gasten van zender te wisselen. Hiervoor zijn pauze’s en video’s erg geschikt.
Als er veel zenders gewisseld moeten worden vanwege het aantal gasten, nemen wij een extra crewlid mee om deze taak op zicht te nemen.

Kosten voor deze upgrade zijn:

  • 5 Draadloze microfoons – € 245,- excl. BTW
  • Extra crewlid: v.a. € 450,- excl. BTW

Opnemen

Nemen jullie de livestream ook op? Opnemen kan zeker, alleen is dat niet standaard inbegrepen.

Met opnemen hebben wij twee varianten. Het verschil zit erin dat naderhand flexibeler kan worden omgegaan met aanpassingen van de video en het realiseren van social media content.

De eerste variant van opnemen is dat wij de uitzending opnemen zoals deze wordt uitgezonden. Hierbij is het niet mogelijk om andere camera’s te kiezen achteraf. Hooguit kan er een stukje uit worden geknipt. Hierbij moet de uitzending gebeuren vanaf onze computer omdat wij anders deze dienst niet kunnen aanbieden.

Platformen zoals ZOOM en MS Teams kunnen ook integraal opnemen, alleen is de kwaliteit erg laag. Wij nemen het beeld en geluid op voordat het wordt verzonden waardoor de kwaliteit het hoogst is.

  • Integrale opname: € 75,- excl. BTW

De tweede variant van opnemen is dat wij de uitzending zoals deze word uitgezonden + alle losse camera’s opnemen. Dit zorgt ervoor dat naderhand camera’s kunnen worden gewisseld als dat nodig is.
Stel dat wij achteraf aanpassingen moeten doen buiten schakelfouten eruit halen, wordt eerst een offerte afgeven op basis van jullie aangeleverde wensen.

  • Meer-camera opname: € 150,- excl. BTW
  • Schakelfouten eruit halen: € 175,- excl. BTW

Extra schermen

Onze simpele opstelling heeft standaard geen afkijkscherm voor slides, video’s of chatvragen. Dit is een optie die wij wel kunnen bijboeken. Wat is er in deze geupgrade situatie dan mogelijk?

  • Cue-scherm voor o.a. chatvragen en aftelklok
    • Aansturing gebeurd vanaf een laptop die jullie zelf moeten meenemen
  • Afkijkscherm voor slides/video
  • Onze afkijkschermen zijn 23″ groot
  • BONUS: Als er meer-camera opnames gewenst worden, kan dat i.c.m. deze upgrade voor € 75,- excl. BTW

Het neerzetten en testen van de afkijk schermen kost extra tijd. Hiervoor rekenen wij 0,5 uur extra opbouwtijd.

Deze upgrade kost relatief veel omdat de videoregie een luxere uitvoering wordt waarmee ook externe schermen aangestuurd kunnen worden.

Upgrade van afkijkscherm slides € 195,- excl. BTW
Upgrade Cue-scherm voor aftelklok en chatvragen € 75,- excl. BTW

Grotere TV’s

Wij kunnen ook twee 42″ TV’s inzetten als de afstand te groot wordt tussen de tafel en afkijkschermen. De TV’s zijn een upgrade die de kleine afkijkschermen vervangt. Het kost wel meer opbouwtijd om deze neer te zetten. Hier rekenen wij 0,75 uur extra opbouwtijd voor.

Let op dat deze TV’s niet meerdere trappen opgetild kunnen worden vanwege de grote flightcase waarin deze zitten. Er dient dus een lift te zijn. Bij grote voorkeur gelijkvloers met de laad en los plek.

Upgrade van grote TV’s is € 65,- excl. BTW per scherm (maximaal 2)

Simpele Webinar

  •  
  • Simpele Livestream/Webinar – € 895,- excl. BTW
  • Upgrade: Afkijkscherm – € 195,- excl. BTW
  • Upgrade: CUE-scherm – € 75,- excl. BTW

Een simpele livestream / webinar met een paar opties komt uit op € 1165,- excl. BTW.

Alle opties

Stel jullie willen alle opties afnemen, dan komt het hierop uit:

  • Simpele Livestream/Webinar – € 895,- excl. BTW
  • Upgrade: 5 Draadloze microfoons – € 245,- excl. BTW
  • Upgrade: Extra crewlid t.b.v. geluid – v.a. € 450,- excl. BTW
  • Upgrade: Schakelfouten eruit halen – € 175,- excl. BTW
  • Upgrade: CUE-scherm – € 75,- excl. BTW
  • Upgrade: Extra schermen – € 195,- excl. BTW
    • Upgrade: Meercamera opname: € 75,- excl. BTW
  • Upgrade: Grote TV’s – € 130,- excl. BTW

Totaal met alle upgrades: € 2240,- excl. BTW

Als jullie op al deze opties uitkomen is ons advies om de webinarcomplexiteit te herevaluaren. Want de webinar is dan misschien niet zo simpel is als jullie voor ogen hebben.

Wij plannen graag een (video) call in om jullie wensen door te nemen. Wie weet zien wij andere mogelijkheden dat de webinar toch weer op een simpele uitvoering uitkomt.