Digitale informatieschermen tijdens evenementen

Narrowcasting

Digitale informatieschermen (ook wel narrowcasting genoemd) komt op veel plekken tot zijn recht. Bijvoorbeeld op een treinstation voor de treintijden of op Schiphol Airport waar de tijden van de vliegtuigen te zien zijn. Deze techniek wordt ook toegepast op andere plekken. Denk hierbij aan een kiosk waar je een kopje koffie kan halen. Misschien ben je wel eens binnen geweest bij een AH To Go waar een leuke lunchaanbieding staat bij de bakkerij. Of als je bij de kassa staat van een Shell benzinestation waar je net jouw broodje hebt bestelt. Plekken waar het eigenlijk niet opvalt: het vliegveld of op het treinstation. Dit zijn allemaal voorbeelden van permanente oplossingen van digitale informatieschermen.

Hetzelfde kan je doen tijdens een evenement. Kan dat dezelfde voordelen bieden als op het station of het vliegveld? Ja dat kan zeker!

Wij viden digitale informatieschermen nuttig op bijna ieder evenement. Hoe het wordt toegepast verschilt natuurlijk per situatie. Ieder evenement heeft zijn unieke punten en daarom is er in onze beleving altijd een stukje maatwerk nodig. Als wij weten wat jullie nodig hebben, kijken wij ook of er een verdienmodel aan de narrowcasting gekoppeld kan worden.

DIGITAL SIGNAGE IN PUBLIEKE RUIMTES

  • Bezoekers, gebruikers en patiënten informeren en entertainen.
  • Bezoekers, gebruikers en patiënten de juiste weg wijzen.
  • Werkdruk verlagen van personeel door processen te digitaliseren.
  • Een beleving meegeven en imago verbeteren.

VOORDELEN VAN DIGITAL SIGNAGE OP KANTOREN:

  • Trekt op de juiste wijze de aandacht van personeel en bezoekers.
  • Toont een effectieve mix van relevante centrale en lokale content.
  • Maakt beeldende en innovatieve weergave van het merk mogelijk
  • Brengt audiovisuele toepassingen, corporate communicatie en innovaties samen.

DIGITAL SIGNAGE BIJ
(HYBRIDE) EVENTS:

  • Bezoekers informeren.
  • Bezoekers de juiste weg wijzen.
  • Een beleving meegeven en imago verbeteren (bij inzet voor eigen organisatie/event).
  • Biedt een (externe) retailer een promotie- of reclamemiddel.
  • Trekt op de juiste wijze de aandacht van bezoekers.
  • Het versterkt de merkbeleving door een omnichannel benadering.
  • Werkdruk verlagen van personeel door informatievoorziening op de juiste plekken (entree, garderobe, informatiepunt, horeca).

Pop-up Podcast Studio

Tijdens een conferentie rondom eLearning was er een podcaststudio door ons opgebouwd.

Aanvullend werden er video-slides getoond over de podcasthost, het onderwerp van de podcasts en enkele quotes rondom eLearning.

Wij hebben geen wetenschappelijke test gedaan om te zien hoe effectief het scherm was. Het viel ons wel op dat meer dan de helft van de bezoekers naar de studio en het beeldscherm heeft gekeken.

Dit kwam omdat wij de podcaststudio direct naast de entree hadden geplaatst. Voor het plaatsen van een scherm is het belangrijk om te kijken waar de meeste mensen langs lopen of veel tijd doorbrengen met wachten.

Hoe zet je Narrrowcasting in?

Los van jullie event; Hoe zijn de digitale informatieschermen in te zetten? Hierna een kleine greep uit de mogelijkheden:

  • Bewegwijzering
  • Menukaarten / Prijslijst
  • Standhouderlijst
  • Reclameuitingen van externe partijen (extra inkomsten)
  • Infotainment bij de barren/horeca (extra inkomsten)
  • Decoratie van beursstands/mobiele podcaststudio