
De visuele route is de meest effectieve manier om een juist beeld van het bedrijf en de activiteiten te geven aan (nieuwe) klanten. Wanneer er doelgerichte foto’s getoond worden, krijgen zij een betere beleving!
Om op LinkedIn een bericht kracht bij te zetten, zijn foto’s nodig. Welke foto’s nodig zijn verschilt per bedrijf en situatie. Daarom wordt soms een heel proces in beeld gebracht met een krachtige fotoserie. Het belangrijkste is dat lezers in één oogopslag zien waar het om gaat.
De vraag: ‘Kan je even snel wat foto’s schieten?’ wordt ons wel eens gesteld. Wij hebben geen goede ervaringen gehad met deze situaties. Daarom is ons advies om van te voren een plan maken om de doelen van de fotosessie helder te hebben.
Het meest praktische wat wij doen is een afvinklijst maken waar de must-haves, wanna-haves en nice-to-haves op staan. Hierdoor is voor iedereen helder wat van de fotosessie wordt verwacht. Omdat deze lijst van te voren is opgesteld, voorkomen wij hiermee vervelende situaties achteraf.
Het fotomoment benutten wij graag optimaal. Daarom kijken wij waar de foto’s nog meer voor in te zetten zijn. Zijn jullie van plan om blogberichten of social media posts op (korte) termijn te plaatsen? Dan nemen wij deze berichten mee in de afvinklijst.
Door op deze manier te werken, onstaat er voor de toekomst een beeldbank. Hieruit kunnen jullie putten bij het maken van nieuwe (pers)berichten. Op de lange termijn scheelt dit veel tijd en energie.