Podcasts

Foto, Video, Podcasts

Podcasts zijn het ‘nieuwe’ fenomeen voor informatievoorziening en on-demand luisteren.

Voor het midden en klein bedrijf (coaches, inspirators, etc.) hebben wij diverse oplossingen waarbij wij op locatie de opnames kunnen verzorgen.

Het voordeel van onze mobiele oplossingen is dat een podcast of een serie podcasts snel en eenvoudig kan worden opgenomen. Voor op een (bedrijfs)event kan dit een mooie meerwaarde zijn als extra informatiebron.

Podcasts kunnen een mooie aanvulling zijn op de marketing van een bedrijf. Een podcast kan namelijk via meerdere social media kanalen worden gepromoot.

Een nadeel van bestaande (social) media kanalen is dat deze vaak tijdgebonden is. Berichten die worden geplaatst, kunnen voor mensen op ongunstige momenten worden aangeboden. Daardoor wordt een deel van de potentiële doelgroep niet bereikt.

In het geval van een live-uitzending is het handig om deze naderhand ook als podcast aan te bieden. Het inzetten van podcasts is daarom een meerwaarde. Luisteraars bepalen zélf waar en wanneer zij willen luisteren.

Luistercijfers zijn niet het hoofddoel van de podcast, hij is gemaakt voor liefhebbers. – Vincent Bijlo (ad.nl)

In het kort; podcasts zijn bedoeld voor specifieke luisteraars, de liefhebbers. Zij hebben trouw gezworen aan jouw podcast omdat dit hen interesseert en inspireert.

Zeker 2,2 miljoen Nederlanders geven aan naar podcasts te luisteren. Met een maandbereik van meer dan 13 procent zijn met name de hoogopgeleide jongeren en young professionals verantwoordelijk voor de wederopstanding van de podcast, zo blijkt uit een grootschalig onderzoek naar de online radioconsumptie en het luisteren van podcasts onder de Nederlandse bevolking van MeMo². – Emerce (apr. 2019)

Nieuwsgierig of podcasts ook een meerwaarde kan zijn voor jouw bedrijf? Neem dan vrijblijvend contact op.

Waarom podcasts? -> Lees meer